FAQ – usein kysytyt kysymykset

Oma Tili

Rekisteröityminen

Rekisteröinti onnistuu kätevästi verkkokaupan valikosta tai tilauksen yhteydessä.

Laskutus- ja toimitusosoite

Laskutus- ja tilaustiedot voi ilmoittaa verkkokaupan kassalla tilauksen yhteydessä.

Unohtuiko salasana?

Salasanan palautus onnistuu kätevästi kirjautumislomakkeesta. Paina linkkiä “unohtuiko salasana”

Uutiskirje

Uutiskirjeen tilaaminen onnistuu mm. etusivulta. Teemme yhteistyötä mailchimpin kanssa. Emme harjoita spämmäystä. Toimitamme vain ajankohtaisia ja kampanjatiedotteita.

Tilaaminen

Mistä tiedän, että tilaukseni on onnistunut?

Ostotapahtuman jälkeen saat meiltä tilausvahvistuksen sähköpostilla. Toimitusvahvistus lähetetään sähköpostiisi, kun tilaus lähtee varastoltamme.

Rekisteröitynyt asiakas voi tarkistaa tilauksensa tilan ”omat tilaukset” kohdassa kirjauduttuaan verkkokauppaan.

Voinko tehdä tilaukseeni muutoksia?

Tarkistathan tilauksesi huolellisesti ennen maksun vahvistamista. Tilausta ei voi muuttaa eikä sitä voi yhdistää muihin tilauksiin. Jos huomasit tilauksellasi virheen, esim. yhteystiedoissasi, ota välittömästi yhteyttä asiakaspalveluumme info@unikid.fi

Miten voin maksaa tilaukseni?

Tilaus maksetaan Bambora PayFormin tarjoamilla maksutavoilla, joista voit lukea lisää verkkosivuiltamme kohdasta ”hinnat ja maksutavat”.

Maksaminen

Onko turvallista maksaa kortilla

Kaikki korttimaksut tapahtuvat maksupalveluitamme hallinnoivan Bambora PayFormin kautta. Kaikki tiedonsiirto tapahtuu salatussa muodossa. Korttimaksun kohdalla tulee ilmoittaa kortin numero, kortin voimassaoloaika sekä CVC-koodi. Korttitapahtuma tulee tarvittaessa todentaa 3D Secure turvastandardin avulla.

Mistä tiedän, että maksusuoritus on onnistunut?

Maksamisen jälkeen sinulle lähetetään maksuvahvistus, josta näet ostoksen kokonaissumman, tilaustunnuksen sekä yhteystiedot Unikidin asiakaspalveluun.

Voinko vaihtaa tilaukseni maksutapaa?

Valitettavasti vahvistetun tilauksen maksutapaa ei ole mahdollista muuttaa.

Miten käytän etukupongin?

Mahdolliset etukupongit ovat voimassa vain ennalta määritetyn ja rajoitetun ajan ja voit käyttää kutakin kuponkia vain kerran. Jotkin tuotteet tai tuotemerkit saatetaan sulkea kampanjan ulkopuolelle.

Etukuponkia ei voi vaihtaa rahaksi, eikä etukupongin arvolle kerry korkoa. Etukupongin arvoa ei hyvitetä, vaikka osa tai kaikki tilatuista tuotteista palautettaisiin.

Etukupongin voi lunastaa ainoastaan tilauksen tekemisen yhteydessä ennen tilauksen lähettämistä. Etukuponkeja ei ole mahdollista käyttää tilauksen tekemisen jälkeen. Etukuponkia ei voi siirtää toiselle henkilölle. Etukuponkeja ei voi yhdistää, ellei toisin ole erikseen mainittu.

Toimitus

Mikä on tilausten toimitusaika?

Pakettien normaali toimitusaika on 3-5 arkipäivää valittuun noutopisteeseen. Poikkeustilanteissa ja kiireaikoina, kuten alennusmyyntien tai merkittävien kampanjoiden aikana toimitusaika saattaa olla hieman pidempi.

Saat sähköpostitse toimitusvahvistuksen, kun tilauksesi lähtee varastoltamme.

Saat paketin saapumisilmoituksen Postilta tai Matkahuollolta tekstiviestillä ja sähköpostilla.

UniKid lahjakortit toimitamme sähköpostitse tunnin sisällä maksun vahvistamisesta.

Miten tiedän milloin tilaukseni on noudettavissa ja mistä voin noutaa sen?

Kun tilauksesi on noudettavissa, saat saapumisilmoituksen tekstiviestillä tilauksen yhteydessä ilmoittamaasi puhelinnumeroon, sekä sähköpostiisi. Kun noudat tilauksesi, otathan mukaan henkilöllisyystodistuksesi sekä tilauksesi saapumisilmoituksen. Saapumisilmoituksessa mainitaan tilauksen noutopaikka ja sen aukioloajat.

Kuinka kauan minulla on aikaa noutaa tilaukseni?

Sinulla on 7 vuorokautta aikaa noutaa tilauksesi ensimmäisen saapumisilmoituksen vastaanottamisesta. Jos et ole noutanut tilaustasi 7 vrk kuluttua, palautetaan noutamaton tilaus lähettäjälle.

Voinko itse valita mihin toimipaikkaan tilaus tulee?

Kyllä voit. Syötettyäsi kassalla osoitteen näet mahdolliset toimituspaikat. Näistä noutopisteistä voit valita itsellesi parhaimman vaihtoehdon. Mikäli et valitse erillistä toimipaikkaa, saapuu tilauksesi toimitusosoitetta lähellä sijaitsevaan Postin noutopisteeseen. Otathan huomioon, että uudelleenohjaus toimii kassalla syötetyn puhelinnumeron mukaan. Mikäli kyseisellä numerolla on käytössä postin sivujen kautta asetettu pysyvä uudelleenohjauspalvelu, menee paketti sen palvelun mukaiseen toimipaikkaan.

Missä pakettini on?

Kun tilauksesi on pakattu, saat sähköpostiisi toimitusvahvistuksen sekä linkin, jotta voit seurata pakettiasi.

Palautus ja Hyvitys

Miten voin vaihtaa tai palauttaa tilaamani tuotteen?

Tuotteillamme on 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus alkuperäisessä myyntikunnossa.

Jos siis et ole tyytyväinen tuotteeseen, voit palauttaa tuotteet meille ottamalla yhteyttä UniKidin asiakaspalveluun osoitteeseen info@unikid.fi.

Jos haluat vaihtaa tuotteen, ota yhteyttä niin varaamme sinulle uuden tuotteen tilalle. Yhteystietomme löytyvät täältä. Mikäli vaihdossa on hintaeroa, hyvitämme erotuksen tai veloitamme sen erikseen.

Voinko perua tilaukseni?

Jos haluat perua tilauksesi, ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Tarkistamme missä vaiheessa tilauksen käsittely on ja jos mahdollista, perumme tilauksesi. Jos tilausta ei voi enää perua, voit aina palauttaa tilauksesi täysin maksutta

Tuotteen vastaanottaminen ja tarkistus

Asiakkaan velvollisuus on tarkastaa saapuneen tilauksen sisältö, tuotteiden kunto ja vastaanotettu kappalemäärä huolellisesti heti, kun tilaus on vastaanotettu.

Jos sinulle on toimitettu väärä tuote, väärä määrä tuotteita tai tuotteessa on virhe, ole viipymättä yhteydessä asiakaspalveluumme sähköpostitse info@unikid.fi.

Tuotteen vaihto ja palauttaminen

Sinulla on normaali kuluttajasuojalain 14 vuorokauden palautusoikeus. Vastaanotamme vain myyntikelpoisia ja virheettömiä tuotteita.

Huomioithan, että emme ole velvollisia korvaamaan liiallisesta hankauksesta johtuvaa mahdollista nukkaantumista, pesuohjeiden laiminlyönnistä aiheutuvia vaurioita tai epäsopivasta koosta johtuvaa saumojen venymistä.

Kun olemme vastaanottaneet palauttamasi tuotteen, vaihdamme sen joko uuteen tuotteeseen tai palautamme tuotteen hinnan. Lue meidän Asiakaspalautusohjeet.

Asiakaspalautusohjeet

Haluamme palvelulla asiakkaitamme mahdollisimman hyvin. Pidämme tärkeänä, että olet tyytyväinen tilaamaasi tuotteisiin.
Jos tuote ei kuitenkaan vastaa odotuksiasi, voit vaihtaa käyttämättömän tuotteen toiseen kokoon tai väriin tai palauttaa sen 14 päivän kuluessa.

HUOM! Ale tuotteilla ei ole palautus- tai vaihto mahdollisuutta!

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse info@unikid.fi ja annamme sinulle lisäohjeet palautuksen tekoon sekä lähetämme palautusosoitekortin.

Vie asiakaspalautus postiin ja pyydä postista kuitti palautuksestasi. Säilytä kuitti siihen asti, että saat meiltä sähköpostiisi vahvistuksen palautuksesi vastaaottamisesta. Korvaamme palautuksen aikana kadonneen lähetyksen vain siinä tapuksessa, että asiakkaalla on esittää kuitti palautuksestaan.

Samassa erässä toimitetut tuotteet pitää palauttaa yhdessä erässä.

Huomioithan, että asiakaspalautuksen saapuminen varastollemme vie yleensä 3-5 arkipäivää. Käsittelemme palautukset saapumisjärjestyksessä. Saat aina ilmoituksen sähköpostiisi, kun olemme vastaanottaneet palautuksesi. Palautuksessa hyvitämme tilillesi tuotteen/tuotteiden ostohinnan/hinnat. Mahdollisia toimituskuluja ei palauteta.

Noutamatta jätetyn tilauksen uudelleen lähetyksestä veloitamme uuden toimituskulun.

Tilauksen noutamatta jättäminen ei ole sama asia kuin asiakaspalautus! Mikäli haluat peruuttaa tilauksesi sen jälkeen, kun se on jo lähetetty sinulle, nouda lähetys postista ja palauta se meille näitä palautusohjeita noudattaen. Veloitamme asiakkaalta jälkikäteen meille aiheutuneet ylimääräiset pakkaus-, lähetys- ja palautuskulut, yhteensä 10 euroa siinä tapauksessa, että asiakkaasta johtuvasta syystä lähetys on jäänyt noutamatta ja se on palautunut verkkokauppaamme.

Jos palautettava tuote on vahingoittunut, otettu käyttöön tai ei muutoin ole myyntikuntoinen, UniKid ei ole velvollinen hyvittämään tuotetta.

Joskus tuote saattaa huolellisesta pakkaamisesta huolimatta rikkoutua postikuljetuksen aikana. Tämän vuoksi on hyvä jo pakettia noutaessa tarkistaa tuotteen kunto postivirkailijan läsnäollessa. Mikäli paketti on vaurioitunut kuljetuksessa ja mikäli myös tilatut tuotteet ovat vaurioituneet, tee postissa heti asiasta vahinkoilmoitus ja ole sen jälkeen yhteydessä asiakaspalveluumme sopiaksesi uuden tuotteen toimituksesta. Palauta rikkoutuneet tuotteet UniKidille näiden palautusohjeiden mukaisesti.

Pidätämme oikeuden olla lähettämättä tuotteita asiakkaalle tai poistaa asiakas asiakasrekisteristämme, mikäli asiakas toistuvasti rikkoo yleisiä ehtojamme tai asiakaspalautusehtojamme.

Tuotteita, joiden malliin kuuluu olla tarkoituksella huolittelemattomat, esimerkiksi rei´itetyt housut, emme ota reklamaatioina vastaan.

Luonnonmateriaalia sisältävien tuotteiden on luonnollista nukkaantua käytössä ja se kuuluu tuotteen ominaisuuksiin, joten asiakas on hoito-ohjeidemme mukaisesti velvollinen huoltamaan tuotetta oikein. Luonnonmateriaalien nyppyyntyminen tai nukkaantuminen kuuluu sen luonnolliseen kulumiseen, eikä sitä hyväksytä reklamaation syyksi.

Reklamaatio

Tuotteen myyjä vastaa tuotteen virheestä kuluttajansuojalain 5. luvun mukaisesti. Edellä mainittu 14 päivän määräaika ei rajoita oikeuttasi tehdä reklamaatiota tuotteessa olevan virheen vuoksi.

Tuotteessamme on virhe esim. silloin, jos se on vastaanottaessa repeytynyt tai muutoin vahingoittunut. Tuotteen virheenä ei pidetä sen luonnollista kulumista eikä myöskään sitä, jos tuote on vahingoittunut tai esim. kutistunut, koska sitä ei ole käytetty tai pesty annettujen ohjeiden mukaisesti. Luonnonmateriaalien nyppyyntyminen tai nukkaantuminen kuuluu sen luonnolliseen kulumiseen, eikä sitä hyväksytä reklamaation syyksi.

Saatuamme palautetun tuotteen vaihdamme sen joko uuteen tuotteeseen tai palautamme tuotteen hinnan. Virheellisen tuotteen palautuksesta emme peri postimaksua.

Tilauksen noutamatta jättäminen

Tilauksen noutamatta jättäminen Postista tai myymälästä ei ole sama asia kuin asiakaspalautus. Mikäli haluat peruuttaa tilauksesi sen jälkeen, kun se on jo lähetetty sinulle, nouda lähetys normaalisti ja ota yhteyttä asiakaspalveluumme info@unikid.fi.

Veloitamme asiakkaalta jälkikäteen meille aiheutuneet ylimääräiset pakkaus-, lähetys- sekä palautuskulut postitse toimitetuista tilauksista, yhteensä 10 euroa, kun asiakkaasta johtuvasta syystä lähetys on jäänyt noutamatta ja se on palautunut verkkokauppaamme.

Palautettujen tuotteiden hyvitys

Tuotteen saavuttua takaisin varastollemme, käsittelemme palautuksen 7 päivän kuluessa ja palautamme tuotteita vastaavan summan. Palautukset maksetaan ensisijaisesti sille tilille, jota käytit maksamiseen. Huomaathan, että saatat joutua erikseen ilmoittamaan meille tilinumerosi palautusta varten.

Lahjakortti

Miten lahjakortin tilaaminen onnistuu?

Valitse valikosta lahjakortit ja valitse sinulle sopiva teema. Tämän jälkeen voit valita teemaan sopivan kuvan. Valitse haluamasi summa ja kirjoita viesti lahjan saajalle. Lisää lahjakortti ostoskoriin ja siirry kassalle.

Minne lahjakortti toimitetaan?

Lahjakortti toimitetaan kassalla ilmoitettuun sähköpostiin. Halutessasi lahjakortti voidaan toimittaa myös ystävällesi. Riittä, että ilmoitat vastaanottajan sähköpostiosoitteen.

Miten kauan lahjakortti on voimassa?

Lahjakortti on voimassa 2 vuotta ostohetkestä

Mitä muita ehtoja lahjakortti sisältää?
  • Lahjansaaja saa valita haluamansa tuotteen verkkokaupasta
  • Lahjakortin summa vähennetään kassalla tuotteen/tuotteiden hinnasta
  • Lahjakortteja ei voi käyttää kuin yhden per tilaus
  • Lahjakortteja ei voi ostaa laskulla
  • Lahjakorttituotteista ei saa alennusta, eikä sillä voi ostaa kampanjatuotteita (erillisen alekoodin takana olevia tuotteita)
  • Lahjakortit ovat kertakäyttöisiä. Mikäli lahjakortin koko summa ei täyty tilauksella, ei ylijäänyttä osaa voi hyvittää jälkikäteen

Tuotteet

Minkä ikäisille myymämme vaatteet sopivat?

Lastenvaatteistamme löytyy kokoja aina vastasyntyneistä noin 10 –vuotiaille.

Minkälaisia vaatteita Unikid verkkokauppa myy?

Toiveenamme on tarjota lapsille vaatteita kaikissa sateenkaaren väreissä. Voit sekoittaa ja sovittaa lähes kaikkia vaatteita keskenään ja ne sopivat sekä pojille että tytöille. Pyrimme tarjoamaan mukavia, tyylikkäitä, kestäviä ja hauskoja vaatteita.

Vahvana toiveenamme on edesauttaa ekologisempaa ajattelua lastenvaatteiden osalta, joten vaatteemme ovat helposti kierrätettävissä sisarukselta toiselle tai ystävien kesken.

Mitä teen, jos olen saanut väärän tai viallisen tuotteen?

Olemme pahoillamme, mikäli näin on käynyt! Jos huomaat virheen, ota meihin yhteyttä mahdollisimman pian sähköpostilla osoitteeseen info@unikid.fi.

Olen epävarma vaatteen koosta, mitä teen?

Jokaisella merkillä on hieman oma mitoituksensa, joten eri merkkien samat koot eivät välttämättä ole mitoiltaan samanlaisia. Jos olet epävarma koosta, ota yhteyttä, niin opastamme koon valinnassa tai vaikka mittaamme vaatteen sinulle.

Haluamani tuote on loppuunmyyty. Onko sitä enää mahdollista saada?

Rekisteröi tieto haluamastasi tuotteesta sivuillamme ja me ilmoitamme sinulle heti kun tuotetta on taas saatavilla. Kun huomaamme, että jotain tuotetta toivotaan lisää, pyrimme saamaan sitä verkkokauppaamme mahdollisimman nopeasti.

Tietoa meistä ja yhteistyökumppaneista

Miten Unikid valitsee yhteistyökumppaninsa?

Me haluamme tukea mahdollisimman reilua työtä sekä pienyrittäjiä. Valikoidut vaatteet on valmistettu eettisissä työolosuhteissa Puolassa ja tehtaat ovat 2-20 henkilön yrityksiä. Olemme käyneet henkilökohtaisesti suurimmassa osassa tehtaista, joista olemme vaatteemme valinneet.

Miten Unikid ottaa huomioon kestävän muodin?

Niin kutsuttu kestävä muoti ottaa parhain tavoin huomioon niin ympäristön kuin meidät ihmisetkin, taistellen näin järkevin asein vaatteiden kertakäyttöisyyttä vastaan.

Aidosti kestävän kehityksen vaatteet tuotetaan oloissa, joissa työntekijöiden on turvallista ja terveellistä olla.

Jos haluat olla varma, että työntekijöillä on turvalliset työolosuhteet, lailliset työtunnit ja että heille on maksettu vähintään kohtuullista palkkaa, kannattaa suosia kotimaisia tai Euroopassa tuotettuja vaatteita. 

Mistä materiaalista vaatteet, jotka on valittu, on tehty?

Yrityksemme valitsee orgaanista puuvillaa ja kestäviä materiaaleja aina mahdollisuuksien mukaan. Meille on erittäin tärkeää, että valitsemissamme vaatteissa ei ole haitallisia kemikaaleja. Suurin osa vaatteistamme on luomutuotteita ja Oeko-Tex -sertifioituja.